Az NTP-MŰV-18 -0103 azonosítószámú pályázat beszámolója


 

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő a Nemzeti Tehetség Program végrehajtásának 2017–2018. évi cselekvési programja alapján nyílt pályázatot hirdet a hazai és a határon túli művészeti tehetséggondozó programok támogatására.

A pályázat célja A hazai és határon túli művészeti tehetséggondozó programok támogatása. Iskolánk 1 000 000 forintot nyert egy komplex tehetséggondozó program megvalósítására. A 2018/2019-es tanévben „Kreatív emlékek” címmel kezdtük meg szakköri tevékenységünket. 10 lelkes kis gyermekkel találkoztunk hétről-hétre, majdnem minden kedden délután. Egyéni jelentkezések után elvégeztük a kreativitást mérő önjellemző (TKBS) és a Renzulli-Hartman kérdőíveket, melyeket összegeztünk, értékeltünk és közösen megbeszéltünk a gyerekekkel.

A program során sokféle alkotást készítettek tanulóink. Vizes akvarell technikával csendéletet festettek akvarell papírra. Fény-árnyék hatásait próbálgatták szögletes testek, és csendélet tónusos ábrázolásakor. A színkeverés alapjaival ismerkedtek meg a mandala és a színárnyalatok festése során. Állatok fotóit egészítették ki porpasztell, akvarell-és színes ceruza alkalmazásával. Digitális képet készítettek Photoshop program segítségével, melyet felhasználtak a Scrapbook album borítójánál. Új textúrákat, színharmóniákat alkalmaztak téli képek, karácsonyi képeslapok készítésénél. Megtanultak papíron varrni, mandalát hímezni. Domborított, alkoholos tintával fújt háttereket készítettek téli képekhez. Chipboard elemeket alkalmaztak könyvjelzőn. 3D-s virágokat, nyitott zsebet, flaps-et (lapozható elem) készítettek díszítő elemnek. Összeállítottak egy lapozható albumot, melyben a már megismert Scrapbook elemeket alkalmazták és mindezt kiállítás keretében megmutattuk iskolánk közösségének.

Nagy élmény volt számunkra Sotús Szilvia festőművésszel közösen eltölteni egy délutánt. A gyerekek csodálattal hallgatták, ahogy a színekről, színkontrasztokról, ecsetkezelési technikákról mesélt. Lazító programnak a bowlingozást választottuk. Volt, aki most próbálta először ezt a fajta sport tevékenységet, többet között én is. J

A tanulók számtalan lehetőséget megtapasztaltak tehetségük megmutatására, fejlesztésére. A grafikai ábrázolás, az akvarellfestés, a Scrapbook készítés komplex vizuális és művészeti élményt biztosított. Bővült a tanulók vizuális és kézműves ismerete, fejlődött kézügyességük. Megtanulták, hogy az önálló gondolataikat hogyan mutassák meg magasabb szinten a vizualitás segítségével.

A foglakozások végső célja egy olyan különleges, flow élmény szerzése, amely egyszerre vált ki sikerességet, megelégedettséget egy olyan tevékenység során mely belemerülést és koncentrációt is igényel egyben. Ezt az élményt megtapasztalták, misem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy sokszor haza sem akartak menni a foglakozásokról, de még az iskolai szünet kezdete után, is jöttek néhányan „alkotni.

A gyerekek munkáiból készült helyi kiállítás most is megtekinthető iskolánk aulájában.

A programhoz kiegészítő tevékenységként 2 perces rövidfilm készítését választottuk.

Molnárné Bucsai Ildikó

pedagógus