Üdvözöljük iskolánk weboldalán

Erasmus+ Olaszország

A projektet az Európai Bizottság támogatta. A kiadványban (közleményben) megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.

Gimnáziumunk 10 tanulója 2 kísérő tanárral Olaszországba utazhatott az Erasmus+ program keretében. A program első napján Padovába látogattunk, ahol megtekintettük a Szent Antal Székesegyházat, benne Szent Antal sírját, valamint a város központját. A következő napot Assisiben tölthettük, ahol a „Digital Invasion” programnak köszönhetően magunk fedezhettük fel a város nevezetességeit, többek között a Szent Ferenc Bazilikát, a Basilica di Santa Chiarát, a Chiesa Nuovát, valamint Assisi gyönyörű kis utcáit, és tereit. Este érkeztünk meg Nocera Umbrába, amely Olaszország Perugia tartományában található kisváros. Gyönyörű, festői helyen voltunk elszállásolva. A hét során tanulóink projekt feladatban vettek részt, az olasz tanulókkal közösen. A fenntartható fejlődés jegyében kellett építményeket tervezniük, elkészíteni azok prototípusát, lokalizálni egy építésre alkalmas helyet a városban, majd keresni hasonló építményeket. A csapatok terveztek napelemekkel működtetett rádiótornyot, zöld házat, buszmegállót, valamint szélerőművet is. A projekt közös nyelve az angol volt. Nem csak a mindennapi kommunikáció során használhatták tanulóink a nyelvet, de a projekt zárásaként rendezett prezentáción is angolul kellett a projekt feladatokat ismertetniük az érdeklődőkkel. A program során kulturális élményekkel is gazdagodhattunk. Kedden megtekintettük Nocera Umbra könyv- és levéltárát, ahol olyan páratlan ritkaságokat őriznek, mint a középkori kódexek és énekeskönyvek, valamint a Diderot által összeállított francia Enciklopédia első kiadásának több kötetét is, amelyek értéke felbecsülhetetlen. Szerdán kirándultunk Folignoba, ahol a történelmi belvárosban barangolhattunk, majd az Illúziók Múzeumában VR szemüvegben is kipróbálhattuk, milyen egy középkori lovagi torna résztvevőjének lenni. A gyönyörű középkori zászlók és ruhák is visszarepítettek bennünket az időben. Csütörtökön a Piegaro Woods nevű erdőben kirándultunk, ahol megnéztük a „beszélő fákat”, majd egy kertészetben gyönyörködhettünk a cserjék és virágok végtelen sorában. Utolsó napunkon hazafelé pedig útba ejtettük Bolognát, hogy ezzel a csodálatos várossal búcsúzhassunk el Olaszországtól. Tanulóink a projekt során kiválóan teljesítettek, mind a fogadó intézmény, mind a projekt szervező intézmény képviselője a legnagyobb elismeréssel nyilatkozott tanulóink képességeiről, nyelvi és kommunikációs kompetenciáiról, feladatok során tanúsított elkötelezettségéről és fegyelmezettségéről. Nagyon büszkék voltunk minden részt vevő tanulónkra.